Budowanie wizerunki firmy – co Cię najbardziej zaskoczyło

Jarosław ( w biznesie od 5 lat): dla mnie największym zaskoczeniem było to, że ludzie taką dużą uwagę zwracają na to, gdzie firma ma swoją siedzibę. Początkowo prowadziłem mój sklep internetowy z domu, miałem zatem wpisany jako adres firmy małą miejscowość w Małopolsce. Biznes dobrze się rozwijał, potrzebowałem pomocy, ale doświadczeni pracownicy nie chcieli dojeżdżać z Krakowa. Postanowiłem przenieść się do stolicy mojego województwa. Dobrym wyborem dla mojego biura wydała mi się – Kremerowska 17. Efektem wynajmu nowego lokalu było nie tylko pozyskanie nowych, wykwalifikowanych pracowników, ale także zwiększona liczba zleceń. Okazało się, że klienci uważali, że skoro firma mieści się w dobrej lokalizacji w Krakowie, to odnosi sukcesy i można jej zaufać. Jedno z większych zaskoczeń w mojej biznesowej karierze.

 

Łucja (jej firma działa na rynku do 23 lat): największym zaskoczeniem w budowaniu wizerunku mojej firmy okazało się to, jak wielki wpływ mieli moi pracownicy na budowanie pozytywnego imagu na zewnątrz. Bardzo często moi klienci mówili, że zdecydowali się na nasze usługi, bo polecili im to zatrudnieni u mnie ludzie. Przekonałam się wtedy jak duże znaczenie ma wewnętrzny PR. Przekonałam się też na własnej skórze, że o pracowników należy dbać na równi z klientami. Są oni kapitałem, jeśli są zadowoleni z firmy i pracy, to będą polecać ją dalej, innym osobom. W zasadzie ponoszę jeden wydatek, a w zamian zyskuję dwa bardzo ważne elementy: profesjonalną kadrę oraz pozytywny wizerunek otoczenia.

 

Dominik (w biznesie 11 lat): nigdy nie przywiązywałem jakiegoś szczególnego znaczenia do loga, stopek firmowych i tego typu kwestii. Aż do momentu, gdy jeden klient zwrócił mi uwagę, że moja firma wyglądała bardzo nieprofesjonalnie, nie mieliśmy stopek, e-maili z własną domeną czy loga i zastanawiał się, czy nie jesteśmy jakimiś oszustami, ale cieszy się, że podjął ryzyko, choć przyznał, że gdyby chodziło o większe sumy to by tego nie zrobił. Od tego czasu bardzo dbam o wizualne aspekty wizerunku firmy i to się sprawdza.