Ergonomiczne krzesła biurowe – jakie wybrać? Jak zadbać o ergonomię w biurze?

Ergonomia w pracy to jeden z najważniejszych czynników wpływających na zadowolenie nasze lub naszych pracowników. Nieodpowiednie dopasowanie stanowiska komputerowego może prowadzić do wielu poważnych schorzeń kręgosłupa uniemożliwiających nawet dalszą pracę. Aby temu zapobiec, należy wyposażyć biuro nie tylko w ergonomiczne krzesła biurowe, ale także odpowiednie biurka pracownicze. W końcu to połączenie tych dwóch elementów tworzy stanowisko pracy, w którym przyjdzie nam i naszym pracownikom spędzić wiele miesięcy lub nawet lat życia. Dlatego warto już wcześniej zadbać o tę kwestię i zapewnić bezpieczną i przyjemną pracę, która nie będzie szkodzić zdrowiu.

Ergonomiczne krzesło biurowe, czyli jakie?

Najważniejszym elementem stanowiska pracowniczego w biurze jest fotel. To on w pierwszej kolejności zdecyduje, czy praca będzie przyjemnością, czy też przykrą koniecznością. Dlatego warto zadbać o ergonomiczne krzesła biurowe, które docenią wszyscy nasi pracownicy. Będzie to przede wszystkim fotel z regulowaną wysokością, a także z wysokim oparciem podpierającym głowę, a w dolnej części lędźwie. Niższym osobom potrzebny będzie podnóżek biurowy, który pomoże odciążyć nogi, a co za tym idzie, cały kręgosłup. Do tego ergonomiczne krzesło biurowe powinno mieć podłokietniki o regulowanej wysokości. Nie jest to jednak koniecznością, jeżeli biurko jest wystarczająco głębokie, by oprzeć ręce na blacie, zachowując odpowiednią odległość od ekranu. Oczywiście ergonomiczne krzesła biurowe to jedno, a poprawna pozycja siedząca i odpowiednia wysokość biurka i odległość monitora to co innego.

Ergonomia a biurka pracownicze

Ergonomiczne biurka pracownicze to przede wszystkim meble o odpowiedniej wysokości. Jednak w przypadku niższych i wyższych osób dobrze, by miały one regulację wysokości. Dzięki temu możliwe będzie zachowanie ergonomicznej pozycji siedzącej, a także zyskamy opcję pracy na stojąco, co będzie zdrową odmianą dla ciągłej pracy na fotelu. Ergonomiczne biurka pracownicze powinny być także na tyle głębokie, by zapewnić odpowiednią odległość monitora od oczu, oraz wystarczającą ilość miejsca do swobodnej pracy. Ważna jest także ilość miejsca na nogi i możliwość dosunięcia fotela do krawędzi mebla. Dlatego też biurka pracownicze nie powinny mieć zbyt dużo szuflad i półek, a już na pewno zrezygnujmy z wysuwanego miejsca na klawiaturę lub myszkę, chyba że jest ono na odpowiedniej wysokości względem podłogi. 

Ergonomiczny fotel gabinetowy – elegancja i wygoda

Jeśli chodzi o fotele gabinetowe, to w większości przypadków stawiają one na elegancję, a nie na ergonomię. Z powodu wysokiej jakości materiałów mogą kosztować bardzo dużo, jednak po kilku tygodniach pracy może się okazać, że nasz kręgosłup potrzebuje czegoś zupełnie innego. Dlatego warto zadbać o to, by fotel gabinetowy był ergonomiczny jak niektóre krzesła biurowe. Oczywiście straci on wtedy nieco na elegancji, jednak priorytetem powinno być nasze zdrowie. 

Biurko gabinetowe – funkcjonalne i ergonomiczne

Biurko gabinetowe będzie stanowić piękny komplet wraz z fotelem. Ponownie jednak powinniśmy wziąć pod uwagę ergonomię, a nie elegancję i ilość schowków. Duże biurka gabinetowe potrafią bowiem posiadać mnogą ilość szafek i szuflad, lecz przy tym możemy mieć problem ze swobodnym ułożeniem pozycji naszego fotelu gabinetowego. Dlatego też więcej nie zawsze znaczy lepiej. Lepiej wybrać wciąż eleganckie, ale równocześnie proste rozwiązanie, dzięki któremu będziemy się czuć swobodnie, co jest niezwykle istotne w naszym własnym wnętrzu pracowniczym.