Reklama sklepu internetowego- jak zaprojektować skuteczną kampanię?

Sprzedawanie towarów za pośrednictwem sklepu internetowego wydaje się być proste. W praktyce jednak może okazać się, że będziemy mieli przed sobą naprawdę wiele wyzwań z tym związanych. Kiedy już uporamy się z kwestiami urzędowymi, jakie wiążą się z założeniem firmy oraz kiedy już wykonamy nasz sklep internetowy i dopracujemy go w szczegółach chociażby poprzez podjęcie współpracy z deweloperem- wtedy przyjdzie czas na kampanię reklamową. Warto wiedzieć o tym, że po stworzeniu sklepu nie możemy po prostu biernie czekać na klientów, gdyż oni mogą się sami z siebie nie pojawić. Reklama jest konieczna, a jedną ze skuteczniejszych jej form jest pozycjonowanie sklepu internetowego.

Jakie są dostępne możliwości?

Pierwszą możliwością jest pozycjonowanie sklepu na frazy bardzo ogólne, które dobierzemy na podstawie ogólnej charakterystyki naszego asortymentu lub też na podstawie głównych kategorii produktowych, jakie posiadamy w sklepie. Takie ogólne frazy kluczowe to na przykład „obuwie damskie”, „komputery przenośne” czy też „zioła i przyprawy”. Ich cechą charakterystyczną jest to, że mogą mieć naprawdę sporą, miesięczną liczbę wyszukiwań, a to niejednokrotnie oznacza sporą konkurencję na tę frazę i w konsekwencji wysoką cenę za pozycjonowanie strony na taką frazę. Jednocześnie, są to dobre jakościowo słowa kluczowe, które dostarczą nam naprawdę zadowalających statystyk, co do ruchu na sklepie. Jednakże, ze względu na ich cenę, zazwyczaj można się zdecydować na pozycjonowanie kilku takich fraz maksymalnie. Zobacz propozycję: https://brandbay.pl/pozycjonowanie-sklepu-internetowego.

Alternatywę w tym przypadku stanowi pozycjonowanie strony na długi ogon. Oznacza to zupełnie inne podejście do kwestii doboru słów kluczowych. W takim przypadku chcielibyśmy dobrać ich znacznie więcej, gdyż będą to frazy znacznie bardziej szczegółowe, np. zawierające konkretny model lub typ butów lub też nazwę konkretnych produktów. Kluczowe jest to, że frazy te nie będą miały tak dużej, miesięcznej liczby wyszukiwań, co frazy o charakterze bardziej ogólnym, ale też można liczyć na to, że konkurencja na nie nie będzie aż tak duża. W konsekwencji, będą one tańsze, a co za tym idzie możemy dobrać ich znacznie więcej. Ta strategia sprawdza się w momencie, kiedy zależy nam na sprzedaży konkretnego asortymentu ze sklepu. Wówczas wdrożona kampania reklamowa jest znacznie bardziej trafna i dopasowana do potrzeb.

Dlaczego trzeba reklamować sklep?

Szybko możemy przekonać się o tym, że bez żadnej kampanii reklamowej nasz sklep internetowy może posiadać minimalny ruch użytkowników. A jeśli nikt naszego sklepu nie odwiedza- my nic nie sprzedajemy, a co za tym idzie- też nie zarabiamy. Reklamę sklepu w sieci warto więc potraktować jako inwestycję, która ma szansę się zwrócić, a nawet jeszcze pozwoli nam pomnażać zyski. Dzięki reklamie możemy też zostawić konkurencję w tyle. Warto więc zgłosić się do odpowiedniej agencji, która zajmuje się świadczeniem właśnie takich usług reklamowych. Pracujący tam specjaliści doradzą nam, jakie frazy okażą się najlepsze w przypadku naszego biznesu i branży, w której działamy.