Różne sposoby na zdobycie klientów

Sposobów na pozyskiwanie klientów jest wiele, jedne z nich obejmują narzędzia marketingu tradycyjnego, inne zaś główny nacisk kładą na działalność w internecie. Jednak powiedzieć marketing internetowy to nadal nie zawęża metod pozyskiwania nowych klientów, bowiem narzędzia online to bogata grupa możliwości marketingowych, wśród których niekiedy trudno jest wybrać najlepsze, niezależnie o wyboru innych narzędzi, warto przede wszystkim zdecydować się na pozycjonowanie strony internetowej, jest ku temu kilka powodów:

  • klienci świadomi, że pierwsze trzy wyniki wyszukiwania to reklama Google, pomijają je i klikają link znajdujący się pod nimi, a więc link w organicznych wynikach wyszukiwania, sposobem na znalezienie się właśnie w pierwszej dziesiątce organicznych wyników wyszukiwania jest właśnie pozycjonowanie www,

  • użytkownicy internetu uważają, że strona, która zajmuje wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania to strona godna zaufania, a firma w ich oczach zyskuje pozycje rzetelnego przedsiębiorstwa, o ugruntowanej pozycji na rynku,

  • jak pokazują badania internauci najczęściej przeglądają strony z pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwania, a więc znalezienie się tam, oznacza znaczne podniesienie szans, na to że zwiększą się także wyniki sprzedażowe firmy.

Słów kilka o pozycjonowaniu i słowach kluczowych

Pozycjonowanie to proces sztucznego podnoszenia pozycji strony internetowej w wynikach wyszukiwania, na wybrane przez klienta słowa kluczowe. Frazy te powinny być zgodne z profilem działalności firmy, powinny to być określenia najlepiej oddające produkty i usługi firmy, albo takie produkt na sprzedaży, których firmie zależy najbardziej, ewentualnie te, które cieszą się największą popularnością wśród klientów. W przypadku firm działających lokalnie dobrze jest także pozycjonować się na frazę zawierającą miasto. Ważne jest także, aby taka fraza miała poszukiwalność, czyli żeby użytkownicy internetu wciągu miesiąca wpisywali ją kilkadziesiąt, kilkaset lub nawet kilka tysięcy razy, to czy fraza ma kilkadziesiąt czy kilka tysięcy wejść zależy od branży, od tego czy fraza zawiera miasto czy nie oraz czy jest to fraza ogólna czy też szczegółowa.

Niekiedy lepszym rozwiązaniem jest wybór bardziej szczegółowych fraz o mniejszej poszukiwalności bowiem oznacza to, że klient który wpisuje taką frazę jest zainteresowany konkretnie takimi usługami czy produktami, a to znacznie zwiększa szansę, że dokona on zakupu. Jeśli firma nie wie na jakie frazy się zdecydować oraz chcąc się przekonać jak często dana fraza jest poszukiwana warto skorzystać z rad firmy, która zajmuje się pozycjonowaniem profesjonalnie, takiej jak – brandbay.pl/pozycjonowanie-stron-seo.

Współpraca to podstawa

Decydując się na pozycjonowanie należy także mieć świadomość, że firma, która będzie pozycjonować stronę internetową będzie oczekiwała współpracy pod pewnymi względami. Przede wszystkim na pozycjonowanie wpływ ma budowa strony internetowej, to czy posiada ona wersję mobilną, jak szybko ładuje się na telefonach i laptopach, czy ma zoptymalizowany kod, i tym podobne, dlatego też jeśli audyt strony wykaże, że należy w niej pewne rzeczy poprawić pozycjonerzy z pewnością poproszą albo o dostępy do strony i możliwości poprawek, albo prześlą listę rzeczy, które powinny zostać poprawione. Ważna będzie także tekstowa optymalizacja strony, czyli wprowadzenie na stronę odpowiedniej długości tekstu zawierającego wybrane słowa kluczowe.

Pozycjonowanie trwa

Wszystkie te elementy są niezbędne, aby możliwe było pozycjonowanie strony internetowej, a więc aby strona ta osiągała coraz wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Warto także zauważyć, że pozycjonowanie to proces długotrwały, a na wyniki w zależności od tego jak trudna jest branża, może trzeba będzie poczekać od 3 do 6 miesięcy. Jednak efekty jakie może przynieść pozycjonowanie sprawiają, że warto uzbroić się w cierpliwość, bo pozycja w pierwszej dziesiątce pozytywnie przełoży się na wyniki sprzedażowe i pozytywny wizerunek firmy.