Ogromne kary dla Google nałożone przez Komisję Europejską

Komisja Europejska uważa, że wyszukiwarka Google wykorzystuje swoją monopolistyczną pozycję na rynku, aby reklamować własną porównywarkę cen. Chodzi oczywiście o Google Shopping, z której reklamy wyświetlają się zawsze, kiedy użytkownik szuka danego produktu w sieci. Kara nałożona na Google to aż 2, 42 miliarda Euro, jednak to nie koniec sankcji. Dodatkowo Google musi dopuścić inne porównywarki cen do wyświetleń w wyszukiwarce w ciągu 90 dni od zapadnięcia wyroku, w innym przypadku naliczane będą kolejne kary- aż 12, 5 miliona Euro za każdy dzień zwłoki.

Na ile można faworyzować swoje własne produkty?

Tak naprawdę wielu uważa, że skoro Google jest właścicielem własnej przeglądarki to może w niej robić co tylko chce. A jednak wyrok Komisji Europejskiej uargumentowany jest tym, że jeśli tak wiele osób korzysta z tego produktu to musi on spełniać wymogi sprawiedliwej konkurencji.
Okazuje się, że to i tak jedna z aż 3 spraw, jakie obecnie toczone są przeciwko Google. Od tego wyroku Google może złożyć apelację do 2 miesięcy czasu.