Znaczenie nazwy firmy dla marketingu

Nazwa firmy to istotny element przede wszystkim ze względów marketingowych. Ma ona wpływ bowiem na wiele elementów.

Nazwa firmy a adres strony www

Wiele firm budując swoją stronę internetową decyduje się na wykupienie domeny, która stanowi nazwę ich firmy (domeny można wykupić za pośrednictwem stron internetowych takich jak ta – wer.pl/tanie-domeny). Z tego też powodu ważne jest, aby nazwa firmy była łatwa do zapamiętania, bowiem internauta musi wpisać w pasek adresu nazwę bezbłędnie, aby mógł zostać przekierowany na właściwą stronę internetową. Jak pokazują badania internauci przyzwyczajeni do tego, że przez długi czas nie było możliwości używania polskich znaków w adresach domen, nadal je pomijają, dlatego też firmy, które w swojej nazwie mają polskie znaki, decydując się na wykupienie domeny powinny poważnie przemyśleć, czy nie będzie lepszym rozwiązaniem wykupienie domeny bez polskich znaków, warto również rozważyć wykupienie dwóch domen, jednej z polskimi znakami, drugiej bez nich.

Dzięki temu firma ma pewność, że konkurencja nie skorzysta z podobnej domeny i nie odbierze jej klientów, którzy błędnie wpisując adres domeny mogą trafić na stronę konkurencji . Istnieje także możliwość zrobienia przekierowań, które sprawią, że niezależnie do tego, którą z domen wpisze internauta w wyszukiwarkę zawsze zostanie skierowany na właściwą stronę www, w sposób dla niego praktycznie niezauważalny.

Nazwa domeny a nazwa firmy

Cześć firm decyduje się również zarejestrować swoją działalność pod nazwą domeny internetowej i promując nazwę firmy, jednocześnie promują adres strony www. Na przykład „nowedomy.pl” może być jednocześnie adresem strony internetowej oraz nazwą firmy, tylko wówczas będzie miało jeszcze dopisek określający formę prawną, będą to na przykład nowedomy.pl sp. z o.o. Jest to bardzo sprytne zagranie umożliwiające osiągnięcie dwóch celów marketingowych za jednym zamachem: czyli wypromowanie nazwy firmy oraz jej adresu internetowego.